EVOA webloketten

De OVAM moedigt u aan om uw kennisgeving in te vullen en in te dienen in het EVOA-webloket

 

Voor transportmeldingen kan u terecht in het webloket Transportmeldingen. 

Bedrijven die afval over de grens vervoeren, moeten dat op voorhand melden. 

Bedrijven die met de OVAM een gebruiksovereenkomst sluiten, krijgen een unieke login en paswoord. Ze kiezen tussen twee gebruikswijzen:

  1. De gegevens worden enkel doorgestuurd naar de OVAM-databank. Bedrijven die voor deze mogelijkheid kiezen, kunnen het transportdocument afdrukken en gebruiken als begeleidend document tijdens het vervoer. Ze moeten het dan wel nog zelf verzenden naar de andere bevoegde autoriteiten en betrokken actoren.
  2. De OVAM faxt het transportdocument naar de andere bevoegde autoriteiten en betrokken actoren. Bedrijven die voor deze mogelijkheid kiezen, kunnen de ontvangststatus van de verzonden faxen volgen via het OWP.

Het OWP biedt duidelijke voordelen voor de gebruikers en voor de OVAM:

- beperkte foutenlast dankzij automatische validatie van de informatie;

- mogelijkheid om vergelijkbare transporten in één keer aan te melden;

- mogelijkheid om documenten te printen en als begeleidend transportdocument te gebruiken;

- mogelijkheid om de ontvangststatus van kennisgevingen op te volgen;

- geen slecht leesbare faxen en dito verduidelijkingsvragen van diverse overheden;

- mogelijkheid om faxen te laten versturen, waardoor gebruikers besparen op faxkosten.

OVAM Web Portal

Contact

Frank Raymaekers
ICT
015 284 282

evoa-loket@ovam.be